کد خبر: ۴۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی استان کرمان خبرداد:
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در راستای کاهش آمار تصادفات و تلفات جانی نقش بانوان در کنترل رفتار رانندگان بسیار مؤثر است همچنین از ظرفیت پلیس هوشمند برای کنترل رفتار رانندگان بهره‌گیری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در راستای کاهش آمار تصادفات و تلفات جانی نقش بانوان در کنترل رفتار رانندگان بسیار مؤثر است همچنین از ظرفیت پلیس هوشمند برای کنترل رفتار رانندگان بهره‌گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار عبدالرضا ناظری در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با گزارش عملکرد یک‌ساله و طرح‌های نوروزی پلیس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: سال ۱۴۰۰ سالی پرمشغله و پر از مأموریت‌های پیچیده در سراسر کشور بود.

وی ضمن تشکر از تمامی افرادی که در تأمین امینت و آرامش مردم نقش دارند افزود: شعار پلیس در عید نوروز "پلیس هوشمند، قانون‌مداری و نشاط بهاری" و شعار پلیس راهور نیز در عید نوروز  "قانون‌مداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر" است.

وی افزود: با توجه به افول کرونا و وجود مزار سردار دل‌ها در کرمان پیش‌بینی می‌کنیم نوروزی بانشاط و افزایش سفرهای نوروزی را در پیش داشته باشیم به همین دلیل با سازمان‌های همکار و مرتبط هماهنگی‌های لازم انجام شده و جلسات مشترک گذاشته شده است.

وی در رابطه با چهارشنبه آخر سال توضیح داد: باید توجه داشته باشیم کرونا هنوز هست و برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره کرونا مردم باید از تجمع پرهیز کنند؛ علاوه بر پلیس از ظرفیت سپاه و بسیج هم در این ایام استفاده می‌شود؛ همچنین در جهت آگاه‌سازی عمومی و اقشار آسیب‌پذیر نیز اقداماتی انجام شده است.

ناظری اضافه کرد: بخشی از مواد محترقه قاچاق کالا محسوب شده و با آن برخورد می‌شود اما برخی هم دست‌ساز داخلی غیرمجاز است که سبب ایجاد خسارات جانی و مالی جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که چهارشنبه‌سوری امنی را پشت سر بگذاریم و کادر درمان و بیمارستان‌ها درگیر این موضوع نشوند.

ناظری در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص سفرهای نوروزی گفت: محورهای کرمان بعضی خسته‌کننده است که امسال موکب‌هایی در این مسیرها ایجاد شده تا مردم آرامشی بگیرند و استراحت کنند سپس به ادامه حرکت بپردازند.

وی در خصوص پلیس هوشمند تشریح کرد: با راه‌اندازی ابرپروژه ارتباط الکترونیکی در ۱۲۰ مقر با همکاری دستگاه قضایی شکل گرفته و بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها الکترونیکی مبادله می‌شود؛ همچنین ارتباطات و مکاتبات با پزشکی قانونی نیز کاملا الکترونیکی است.

ناظری ادامه داد: همچنین گشت‌های هوشمند پلیس راه‌اندازی شده که نیاز به مراجعه ارباب رجوع به کلانتری را هم کاهش داده است؛ دست‌افزارهای هوشمند پلیس برای استعلام وضعیت خودروها و ارتباطات پلیس با نیروهای گشت نیز مدت‌ زمانی است که مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین با نصب نرم‌افزار "پلیس من" مردم از ظرفیت‌های پلیس در حوزه راهور به صورت غیرحضوری استفاده کرده‌اند.

ناظری تصریح کرد: بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ در سال جاری داشتیم؛ همچنین در حوزه ارتباطی ۱۹۷ بیش از ۵۵ هزار تماس داشتیم که نزدیک به ۳۵ درصد تقدیر، ۱ درصد شکایت (که توجیه شدند) و درصدی هم پیشنهادات بوده است.

وی در رابطه با سامانه "مها" برای پیشگیری از سرقت بیان کرد: این سامانه در ردیابی و کشف خودروهای سرقت‌شده و پیشگیری از سرقت در طلافروشی‌ها نقش چشمگیری را ایفا کرده است.

ناظری از توزیع سبدهای معیشتی به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار مشاوره در کلانتری‌ها انجام شد که بیش از ۷۱ درصد پرونده‌ها را منجر به صلح و سازش کرد؛ همچنین زمانی که امکان حضور در مدارس نبود از ظرفیت شبکه شاد برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان استفاده شد.

وی از کشف ۷۰ درصدی سرقت‌ها خبر داد و گفت: برای دومین سال متوالی در استان کرمان در حوزه جرائم خشن نسبت به سال قبل سیر نزولی را طی کردیم.

ناظری ضمن تشریح اقدامات دیگر حوزه‌ها از جمله پلیس مبارزه با مواد مخدر و امنیت اقتصادی افزود: بیش از ۳ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و ۴۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده و ۳۸۰۰ متهم در این رابطه دستگیر شده است.

وی از توقیف بیش از ۳ هزار دستگاه از خودروهای افغانی‌کش خبر داد و در رابطه با حوزه جرائم سایبری تصریح کرد: ۹۶ درصد تمام جرائم حوزه فضای مجازی در استان توسط پلیس کشف شده که این نشان از اشراف پلیس در این حوزه دارد؛ همچنین سن ۶۴ درصد قربانیان جرائم سایبری زیر ۲۵ سال است بنابراین آگاه سازی در این حوزه بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تلاش پلیس راهور استان ما شاهد افزایش ۷ درصدی تلفات رانندگی در سال ۱۴۰۰ هستیم؛ در راستای کاهش این آمار نقش بانوان در کنترل رفتار رانندگان بسیار مؤثر است همچنین از ظرفیت پلیس هوشمند برای کنترل رفتار رانندگان بهره‌گیری می‌شود.

ناظری در رابطه با نقش پلیس‌های افتخاری گفت: ۷۰۰ نفر پلیس افتخاری در استان فعالیت می‌کنند که یکی از مسیرهای جذب نیروهای پلیس هم از همین راه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

پربازدید ها

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)